Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) érvényesek az R-company General Kft. (továbbiakban: Üzemeltető) által üzemeltetett www.designroutlet.hu weboldalon (továbbiakban:Webáruház) keresztül a vásárló (továbbiakban: Vevő) által történő regisztráció vagy bármely megrendelés esetén.

A webshop üzemeltetője:
A cég elnevezése: R-company General Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: R-company General Kft.
A cég székhelye: 9025 Győr, Radnóti Miklós utca 30/B 3/3
A cég elektronikus elérhetősége: info@rcompany.hu
A cég adószáma: 25386790-2-08
A cég cégjegyzékszáma: 08-09-027532
A cég statisztikai számjele: 25386790-4791-113-08
A cég bankszámláját vezető bank: UniCredit Bank
A cég bankszámla száma: 10918001-00000083-75660001
A céget nyilvántartásba vevő hatóság: Győri Törvényszék Cégbírósága
A cég bejelentésköteles kereskedelmi tevékenységének nyilvántartásba vételét végző hivatal: Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri hivatala
Hatósági Főosztály – Igazgatási Osztály
A cég bejelentésköteles kereskedelmi tevékenységének nyilvántartásba vételének száma: 14904
A cég adatvédelmi nyilvántartásba vételének számai: NAIH-91063/2015.; NAIH-91064/2015.
NAIH-91065/2015.; NAIH-91346/2015.
Területileg illetékes iparkamara: Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
A cég kamarai nyilvántartási száma: GY25386790

Regisztráció

Az Üzemeltető a Webáruházon keresztül megrendelést csak regisztrált vevőktől fogad el, a regisztrációhoz szükséges, hogy a Vevő a regisztráció során az Üzemeltető által kért valamennyi adatot hiánytalanul megadja. A regisztráció során a Webáruház figyelmeztető üzenetben tájékoztatja a Vevőt, ha adatait hiányosan adta meg, és a sikeres regisztrációhoz helyesbítés szükséges. Az Üzemeltető-t a regisztráció vagy megrendelés során a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető bármely problémáért, késedelemért, hibáért felelősség nem terheli. Regisztrálni lehetséges a megrendelési folyamat során, vagy a vásárlást megelőzően a Webáruház felső fejléc sorában található “Fiók” menüpontot választva az ezután megjelenő oldalon, az „Új vásárlói fiók létrehozása„ című oszlop alatt található „Tovább” gombra kattintva, az adatlap kitöltésével. A regisztrációval a Vevő az ÁSZF-ben és az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat elfogadja, magára nézve kötelezőnek tekinti, az Adatvédelmi Tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul. A regisztrációval egyidejűleg a Vevő hozzájárulhat ahhoz, hogy részére az Üzemeltető email-ben ajánlatokat, reklámküldeményeket küldjön. Az Üzemeltető Webáruházában kizárólag 16. életévüket betöltött személyek regisztrálhatnak, a regisztrációval a Vevő akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte.

Megrendelés

A Vevő a Webáruházban a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezésével, belépés vagy regisztráció után, a „Kosár megtekintése” gombra kattintva tudja ellenőrizni Kosarának tartalmát, be tudja váltani kuponkódját, illetve ajándékutalványát, amennyiben a Vevő rendelkezik ezekkel. A „Fizetés” gombra kattintva tudja megadni továbbiakban a számlázási, illetve szállítási adatait, amennyiben ez eltér a regisztráció során megadott adatokkal. Ki tudja választani a számára legmegfelelőbb szállítási, illetve fizetési módot, majd a “Rendelés megerősítése”-vel tudja leadni rendelését. A megrendelés során a Vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, termékek hozzáadásával vagy törlésével. A megrendelés leadását követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül az Üzemeltető a Webáruház által generált automatikus email üzenetben visszaigazolja a Vevőnek a szerződési jognyilaktozatának beérkezését. Ez a visszaigazoló email üzenet kizárólag a megrendelés Üzemeltető-höz történt beérkezését és sikeres rögzítését nyugtázza. Előfordulhat, hogy az Üzemeltető – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány miatt vagy más okból csak később tudja szállítani, vagy egyáltalán nem tudja szállítani. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradó szállítás miatt esetlegesen felmerülő semmilyen kárért. Az egyes termékek lényeges tulajdonságait és árát a termékek terméklapjai tartalmazzák. A Webáruházban feltüntetett árak minden esetben magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az ÁFÁ-t. A termékek terméklapjain, pedig a termék ára külön-külön tartalmazzák a nettó és bruttó árat is. A Vevő minden esetben a bruttó árat fizeti az Üzemeltetőnek. Az Üzemeltető az árváltoztatás jogát fenntartja, azonban ez nem érinti a már visszaigazolt megrendeléseket, melyekre a visszaigazolásban rögzített ár vonatkozik. Az Üzemeltető mindent megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron szállítani. Az Üzemeltető nem felelős a Webáruházban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására.

Szállítási információk, a szállítás díja

Házhozszállítás GLS futárszolgálattal történik, a Webáruházban megrendelt termékeket az Üzemeltető logisztikai partnere, a GLS Futárszolgálat (továbbiakban: GLS) szállítja házhoz munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. A kézbesítés várható időpontjáról (három óra időintervallum pontossággal) a futárszolgálat e-mail-ben értesíti a Vevőt a kiszállítás napján a reggeli órákban. Ha a csomag várható érkezése a Vevő számára nem megfelelő, akkor a továbbiakban a futárszolgálattal tud újabb időpontot egyeztetni a GLS ügyfélszolgálati telefonszámán: (+36 1) 802 0265, e-mailben az info@gls-hungary.com email címen, vagy a GLS webportálján keresztül a csomagszámra történő hivatkozással. Amennyiben a csomag kézbesítése akadályba ütközik, a futár a megadott címen hagyott értesítő nyomtatványon tájékoztat az első kézbesítési kísérletről. Az első kézbesítési kísérlet meghiúsulása esetén a második és harmadik kézbesítési kísérlet díjmentes. Az értesítő nyomtatványon szerepel a futár telefonszáma, a GLS központi ügyfélszolgálat telefonszáma, e-mail címe, melyen egyeztethető egy újabb helyszín és időpont, ahol az átadás-átvétel lebonyolítható. A GLS csapata nagyon rugalmas, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Vevőhöz a küldemény garantáltan eljusson a lehető leghamarabb. Azonban a GLS munkatársai címről címre haladva érkeznek el a címzetthez, ezért nem kérhető, hogy a futár érkezés előtt telefonáljon, vagy külön egyeztessen a Vevővel, emiatt célszerű olyan címet megadni, ahol a Vevő (vagy családtagja, munkatársa, ismerőse) napközben elérhető. Csomagpontban való személyes átvétel: Ha az első kézbesítés meghiúsul, a GLS-től kérhető a csomag CsomagPontba történő szállítása. A megrendelt áru CsomagPontba történő megérkezésekor email-ben a GLS értesítést küld a Vevőnek, melyet követően csomagját azonnal átveheti. Az értesítést követően nyitvatartási időben a csomag 4 munkanapon keresztül átvehető, ennek lejárta után a csomagot külön jelzés nélkül a GLS visszaszállítja az Üzemeltető részére. A csomagpontban való átvételről bővebb információ itt található: www.csomag.hu. Átvétel megtagadása esetén a GLS nem végez második kézbesítési kísérletet, a csomagot visszaküldi az Üzemeltető részére. Küldemény nyomon követése: A csomagszám ismeretében a Vevő nyomon követheti csomagját a www.gls-hungary.com weboldalon. Ha a Vevő érdeklődni szeretne a csomag státusza vagy a szállítás pontos időpontja iránt erre lehetősége van munkanapokon 7.00 – 20.00 óra között a GLS vevőszolgálati számán: (+36 1) 802 0265. A Csomag megérkezésekor kérjük, minden esetben ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át a futártól vagy ragaszkodjon a jegyzőkönyv felvételéhez! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük, ne vegye át a csomagot. Hiányos csomag esetén küldje el az Üzemeltető címére a jegyzőkönyvet, és az Üzemeltető pótolja a hiányzó árucikket. Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében kérjük, őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot. A házhoz szállítás határideje: Szállítási határidő a 18:00 óráig leadott rendelésekre: 2 munkanap; nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy az Üzemeltető csak néhány nap késéssel tudja feldolgozni rendelését, így a szállítási határidő, akár 4-5 munkanap is lehet. A Vevő a csomagban minden esetben megtalálja a mellékelt számlát, amennyiben ez hiányozna, úgy kérjük vegye fel az Üzemeltetővel a kapcsolatot és a számlát e-mailben és postai úton is pótoljuk. A házhoz szállítás díja egységesen:1.190 Ft.

A rendelés értékének megállapítása során kedvezmény igénybevétele esetén a tényleges, már a kedvezménnyel csökkentett vásárlási értéket vesszük figyelembe. Az ugyanazon Vevő által egy napon, de külön megrendelésben leadott rendeléseket az Üzemeltető külön kezeli és szállítja házhoz, ezért azok tekintetében a szállítási díj külön, megrendelésenként fizetendő. Abban az esetben, ha a Vevő a Webáruház elérhetőségeinek valamelyikén külön kéri, hogy rendeléseit egyben kezeljék, az Üzemeltető lehetőség szerint teljesíti a Vevő erre irányuló kérését.

Fizetési információk, lehetőségek

A Webáruházban banki előreutalásos, vagy utánvétes fizetésre van lehetőség, mely lehetőségek közül a Vevő a megrendelési folyamat során választhat. A házhoz szállítás díja a választott fizetési módtól is függ, a díj a megrendelési folyamatban a Vevő számára feltüntetésre kerül. Fizetés előre utalással: Az előre utalásos fizetési mód technikai okok miatt csak abban az esetben választható, ha a Vevő a saját nevére szóló számlaszámról tud utalni! Kérjük választásakor ezt vegye figyelembe. Ha a Vevő a banki előre utalásos fizetési módot választja, akkor az Üzemeltető a megrendelést visszaigazoló email-ben megadja az átutaláshoz szükséges információkat. A Vevő ezután elutalja a visszaigazoló email-ben rögzített fizetendő összeget (megrendelt termékek értéke + szállítási díj) az Üzemeltető bankszámlájára és amint ez megérkezik, a rendelés aktív státuszba kerül (erről a Vevő külön értesítést kap email útján). Ezt követően az Üzemeltető eljuttatja a Vevőhöz a csomagot. Az Üzemeltető által vállalt szállítási határidő a fizetendő összegnek az Üzemeltető bankszámláján történő jóváírásától számítódik. Kérjük, hogy az átutalással feltétlenül várja meg a megrendelés visszaigazolását, és figyelmesen töltse ki az utalás közlemény rovatát a visszaigazoló e-mailben leírtak alapján! Banki előre utalásos, fizetési mód választása esetén a tartósan fennmaradó készlethiány miatt kifogyott termékek rendelési értékét, illetve az esetlegesen visszaküldött termékek értékét a Vevő által a fizetéshez használt bankszámlára lehetőség szerint a legrövidebb időn belül jóváírjuk (az elállási jogról szóló rendelkezések figyelembe vételével). A banki előre utalással történő fizetés választása esetén a leadott rendelésekben az Üzemeltető utólag nem tud módosítani! Fizetés utánvéttel: Ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választja, akkor az Üzemeltető a csomagot utánvétes ajánlott küldeményként küldi el a Vevő által megadott címe. A Vevő a csomag átvételekor fizeti ki a fizetendő összeget (megrendelt termékek értéke + szállítási díj) a futárnak.

Ajándékutalvány

Vevőnek lehetősége van arra, hogy az Üzemeltető Webáruházában a Vevő által megadott értékben (Ft) ajándékutalványt vásároljon. Az ajándékutalvány vásárlásának menetére a jelen ÁSZF feltételei, illetve a termék vásárlásának menetére szóló rendelkezései irányadók, az alábbi eltéréssel.

Az Üzemeltető a Vevő rendelésének visszaigazolása során a Vevőnek egy egyedi azonosító kóddal ellátott ajándékutalványt, valamint az Üzemeltető saját bankszámlaszámát küldi meg. Amennyiben a Vevő a fenti visszaigazolás alapján az általa megadott ajándékutalvány összegét az Üzemeltető részére átutalta, és az ajándékutalvány összege az Üzemeltető bankszámláján jóváírásra került, az Üzemeltető aktiválja a Vevő kódját és e-mailben megküldi a Vevő által megadott Kedvezményezett e-mail címére az ajándékutalványt.

Az aktivált kóddal rendelkező Vevő a honlapon történő vásárlás során ajándékutalványát fel tudja használni, annak egyedi azonosító kódja megadásával. Az ajándékutalvány összegét a rendelésösszegéből vonja le a rendszer. Az ajándékutalvány összegét egy összegben kell felhasználni, abból készpénz nem adható vissza. Az ajándékutalvány készpénzre nem váltható. Az Üzemeltető az ajándékutalvány érvényességi idejét egyértelműen meghatározza. Az ajándékutalvány érvényességi idejének lejárata után az ajándékutalvány kódja inaktiválásra kerül, onnantól nem használható fel és nem téríthető vissza.

Hűségpontok

Az Üzemeltető a Webáruházában regisztrált Vevői részére hűségpontokat biztosít. A hűségpontok az Üzemeltető által egyértelműen meghatározásra kerülnek az egyes termékek terméklapján. A “Hűségpont:” utáni pont szám a termék megvásárlása esetén a Vevő személyes fiókjában jóváírandó hűségpont összegét határozza meg. Az adott termékért járó hűségpont haladéktalanul levonásra kerül a Vevő személyes fiókjából, amennyiben az adott terméket visszaküldte az Üzemeltetőnek és nem kívánt élni a csere lehetőségével, a vásárlástól elállt, a szerződést felbontotta. A termékek megvásárolhatók a Vevő vásárlásai során összegyűjtött pontokkal is. Az “Ár hűségpontokban:” utáni pontszám az adott termék árát jelenti hűségpontban. A Vevő rendelési folyamatának során megadhatja a felhasználni kívánt hűségpontok összegét, így az a rendelés végösszegéből arányosan levonásra kerül. A hűségpontok nem válthatók készpénzre, azokat, csak és kizárólag a vásárlások során lehet felhasználni.

Csere- és visszavásárlási lehetőség, elállási jog

Az Üzemeltető-tól nyugodtan rendelhet! Cégünk minden termékére teljes körű csere – és visszavásárlási lehetőséget biztosít az alábbiak szerint: Elállási jog: Amennyiben az Üzemeltető által küldött termék nem nyerné el a Vevő tetszését vagy bármely más okból így dönt, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vevőnek a termék kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül joga van indokolás nélkül elállni vásárlási szándékától. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha a Vevő elállási jogával élni kíván köteles az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatni az Üzemeltetőhöz a Webáruházban való belépés után a Webáruház alsó részében található „EXTRÁK” menü alatt található „Termék visszaküldése” gombra kattintva az űrlap kitöltésével, illetve a pontos kitöltés után a „Küldés” gombra kattintással. Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg. Ha a Vevő eláll a vásárlási szándékától (a szerződéstől), az Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által visszaküldeni kívánt termék(ek) vételárát, nem beleértve a szállítási költséget és utánvétes fizetés esetén az utánvét díját (esetlegesen levonva azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő az Üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.) Amennyiben a cserére az Üzemeltető hibájából kerül sor, úgy az Üzemeltető valamennyi szolgáltatás díját is visszatéríti, ideértve a szállítási költséget és az utánvét díját is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő az Üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott). A visszatérítés során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket és nem ellenőrizte azt. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Az Üzemeltető utánvétes rendelés esetén postai úton – a Vevő megrendelésében rögzített névre és címre – küldi vissza a visszafizetendő összeget. Előre utalásos fizetés esetén pedig az Üzemeltető kizárólag csak arra a bankszámlaszámra tudja visszautalni az összeget, amely számláról a Vevő teljesítette az adott rendelés értékét a Webáruházban. A Vevő köteles az Üzemeltető számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és ezt igazolni tudja. A Vevő köteles az árut normál belföldi csomagként, saját költségén visszajuttatni az alábbi címre: Üzemeltető: R-company general Kft. 9025 Győr, Radnóti utca 30/B 3/3 (utánvétes, illetve portós csomagot az Üzemeltetőnek nem áll módjában átvenni). A Vevő lehetőség szerint a terméket a címkével ellátott eredeti csomagolással juttassa vissza az Üzemeltető részére, azon jelölve a visszaküldés okát, hogy ezzel is meggyorsítsa a visszavételezés folyamatát. A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (mint például: felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált, nem eredeti csomagolásában érkezik, eltávolították az eredeti címkét vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a Vevő felel. Ebben az esetben az Üzemeltető a Vevőre háríthatja a rongálásból vagy az áru használatából eredő értékcsökkenést, kárt és költséget, mely összeg a Vevőnek visszafizetendő összegből levonható. Amennyiben a Vevő rendelési összeghez kötött kedvezményt vesz igénybe, a termék visszaküldésénél annak értékéből a kedvezmény visszavonásra kerül, tehát a kedvezménnyel csökkentett érték kerül visszatérítésre. Cserelehetőség Csereigényét a Vevő a Webáruházban a rendelési folyamat során feltüntetheti, vagy telefonon megrendelheti a kívánt termék(ek)et az eredeti számlaszáma megadásával. A cserecsomagra az Üzemeltetőnek jogában áll újabb szállítási költséget felszámítani, kivéve, ha a cserére az Üzemeltető hibájából került sor, ilyenkor természetesen nem számít fel újabb szállítási költséget az Üzemeltető.

Szavatosság, jótállás

Kellékszavatosság:A Vevő az Üzemeltető hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerint közvetlenül az Üzemeltetővel szemben. A Vevő a kellékszavatosság érvényesítése körében választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat (6) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő a számla bemutatásával igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Termékszavatosság: A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania. A gyártó, forgalmazó (Üzemeltető) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (Üzemeltetőnek) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben érvényesítheti. Jótállás: Hibás teljesítés esetén az Üzemeltető a 151/2003. (IX.22) Kormányrendelet alapján jótállásra köteles a jogszabály 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában. A jótállásból eredő jogait a Vevő a fogyasztási cikk részére történő átadásától kezdődő 1 éves időtartamon belül gyakorolhatja. Az Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a csomagban kapott számlával érvényesíthető. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A vásárlást követő 3 munkanapon belüli meghibásodás miatt felmerülő csereigényt az Üzemeltető a tartós fogyasztási cikk cseréjével teljesíti. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A szavatossági és jótállási igények intézése: Az Üzemeltető a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekkel kapcsolatban a 19/2014. (IV.19.) NGM rendeletben foglaltak szerint jár el, melynek értelmében az igényről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti. a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, d) a hiba bejelentésének időpontját, e) a hiba leírását, f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá. g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát. Ha az Üzemeltető a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vevő a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Ha az Üzemeltető a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vevőt. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Adatkezelés

Az Webáruház használata során az R-company General Kft. részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az az R-company General Kft. alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az R-company General Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet  a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az R-company General Kft. megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A Webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az R-company General Kft. bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége feltétel nélkül biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.

Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@rcompany.hu e-mail címen.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló  17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A Webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a az R-company General Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

Panasszal, szavatossági vagy jótállási igénnyel kapcsolatban az Üzemeltető Vevőszolgálata áll a Vevők rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken: Üzemeltető Vevőszolgálat elektronikus elérhetősége: info@rcompany.hu. A Vevő ezen elérhetőségen jelentheti be igényét, melyet az Üzemeltető a lehető legrövidebb időn belül elbírál. A Vevők a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel, miközben másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el ügyükben, országos hatáskörrel. A 197 járási hivatal mindegyikében fogyasztóvédelmi panaszok benyújtása mellett tanácsok is kérhetők például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.

Település szerint az ezen a kormányzati weboldalon találhatóak meg az illetékes járási hivatalok elérhetőségei.

Vegyes rendelkezések

A Vevő a Webáruházból történő megrendelése feltételezi, hogy a Vevő az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak – például internet szolgáltató- felróható hibákért az Üzemeltető felelősséget nem vállal.

A Vevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Az Üzemeltető bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Az Üzemeltető és Vevői, szerződéses partnerei között fennálló kapcsolatokban kizárólag a Magyar Köztársaság joga alkalmazandó. Az esetlegesen felmerülő jogvitákat a felek megpróbálják először tárgyalásos úton, egyeztetéssel megoldani.

A Webáruházban megjelenített valamennyi tartalom (termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.) szellemi alkotásnak minősül, így szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja az Üzemeltető. Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így az tilos. Az Üzemeltető kizárja a felelősségét a Webáruház használói által kifejtett bármely magatartásért, vagy a Webáruház használata során felmerülő bármely kárért. A Webáruház használója saját magatartásáért teljes mértékben és kizárólagosan felelősséget vállal. Az Üzemeltető és a Vevő között létrejött valamennyi szerződés nyelve a magyar. Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadók.

Győr, 2017.04.11.

preloader